Verksamhet

Karperö uf är en aktiv ungdomsförening.

Året om ordnas olika typer av aktivitet. Allt från ledd verksamhet till fester och talko för alla i byn.

Att vara förenings aktiv betyder så mycket mer än att jobba på talko. Vi skapar en gemenskap och ett band mellan unga och gamla.. Alla är välkomna med.

Ungdomarna har sitt eget tillhåll i husets ungdomsrum, en mötesplats för byns ungdomar.

Medlemsaktiviter

Föreningen har ett pidrolag. Pidro är ett kortspel som spelas i par. Vill du lära dig att spela pidro tag kontakt och kom med och bli en del av vårt lag.

Carpella Crew  är ungdomsförenings och byns eget rinkbandy lag som deltar i division 2 i Korsholms rinkbandyserie. Laget består av äldre och yngre män som spelar rinkbandy främst för att det är roligt. Årligen ordnas även en rinkbandy turnering i byn som ungdomsföreningen står som värd för. Kom med!

Vi ordnar Pop-up tillställningar med jämna mellanrum så som film kvällar, hockeykvällar, pizzakvällar eller friluftsdagar.

Under påskhelgen är det traditionell påskbrasa vid Strandlid.

Lan ordnas tillsammans med Nykterhetsförbundet några gånger om året.

Bio har också ordnats för medlemmar och andra bys bor.

I föreningen finns en Hembygdskommittén som jobbar med bland annat digitalisering av gamla foton.

Karperö Uf:s spexskrivargäng skriver större och mindre spex som framförs i lokalen.

I Strandlid finns numera pingisbord samt ett biljardbord som medlemmarna kan använda.

Ungdomsföreningen är inte enda föreningen i byn och ett gott samarbete med martha föreningen har pågått många år.

I slutet av året ordnades den traditionella talkofesten, varje år med ett nytt tema. Alla som under året på ett eller annat vis deltagit i talko är välkomna med på festen.

Kioskverksamhet

Under sommarmånaderna bedriver Karperö UF kioskverksamhet invid stranden. Välkomna!

Nöjesverksamhet

Flera företagsfester och andra tillställningar ordnas under verksamhetsåret. Föreningen sköter cateringen på talkobasis.

Danser , musikevenemang och sommarshow arrangerades varje sommar i Paviljongen. Föreningen sköter kaffeservering på talkobasis.

Strandlid hyrs aktivt även ut till både privata fester samt bröllop under hela året.

Övrigt samarbete

Föreningen har ett samarbete med  AktiVera dagrehabilitering och hyr kontinuerlig ut utrymmen i källarvåningen åt dem.

Gymmet

Föreningen har ett nytt och stiligt gym i källarvåningen på Carpella Strandlid. Carpella Gym drivs av ungdomsföreningen och alla 15 år fyllda personer är välkomna att ta eget medlemskap i gymmet.